Persoonlijke aandacht staat bij ons hoog in het vaandel!

Wij houden de groepen relatief klein. De lessen vinden plaats in een ontspannen sfeer waarin een ieder de ruimte krijgt op eigen niveau te bewegen. Waar nodig worden alternatieven gegeven en wordt rekening gehouden met eventuele blessures. Bodyfit en pilates en essentrics zijn zeer geschikt om op een rustige en verantwoorde manier te (blijven) bewegen. 

 

Pilates:

Het lijkt een nieuwe rage maar Pilates bestaat al bijna 100 jaar! Pilates is een trainingsmethode die ontwikkeld is door Joseph Pilates waarbij bewustwording en training hand in hand gaan.

De basis van een pilates training ligt in het ontwikkelen, controleren en ondersteunen van alle bewegingsmogelijkheden van het menselijk lichaam. De nadruk ligt op een sterk bewegingscentrum (powerhouse). Dat is vooral het gebied rondom het heupgewricht (buikspieren, rug en bilspieren). Een sterk centrum en lenigheid zijn essentieel om je goed te kunnen bewegen en fit te voelen. Je kan de principes van pilates in elke andere training of dagelijkse bezigheden verwerken. De versterkende oefeningen bevorderen een betere houding en kunnen daardoor preventief werken. Het is daarom ook een mooi verlengstuk van een oefentherapie.

De oefeningen zijn gebaseerd op steeds dezelfde principes zoals ademhaling, concentratie, controle, coordinnatie en stabilisatie. Dat zie je terug in de opbouw van de les: na aandacht voor ademhaling en concentratie ben je klaar voor de oefeningen die controle, coordinnatie en stabilisatie vragen. Bij de trainingen wordt geen muziek gebruikt. 

Het is belangrijk dat je van een goed opgeleide docent les krijgt!

 

Bodyfit:

Een gevarieerde bewegingsles waarin veel spiergroepen worden aangesproken. Na een stevige warming-up en een intensiever conditioneel gedeelte, volgen stretches en spierversterkende oefeningen. Omdat er rekening kan worden gehouden met blessures en/of beperkingen is deze les geschikt voor volwasssenen tot op hoge leeftijd.

  

Essentrics:

Dynamische stretches en vloeiende, versterkende bewegingen met als doel sterke en slanke spieren en een goede houding. Geen gewichten, geen moeilijke pasjes maar een goed doordachte full-body work-out geschikt voor alle leeftijden en niveaus.

www.fotopeet.nl