Persoonlijke aandacht staat bij ons hoog in het vaandel!

Wij houden de groepen relatief klein. De lessen vinden plaats in een ontspannen sfeer waarin een ieder de ruimte krijgt op eigen niveau te bewegen. Waar nodig worden alternatieven gegeven en wordt rekening gehouden met eventuele blessures. Bodyfit en pilates en essentrics zijn zeer geschikt om op een rustige en verantwoorde manier te (blijven) bewegen. 

 

Pilates:

Het lijkt een nieuwe rage maar Pilates bestaat al bijna 100 jaar! Pilates is een trainingsmethode die ontwikkeld is door Joseph Pilates waarbij bewustwording en training hand in hand gaan.

De basis van een pilates training ligt in het ontwikkelen, controleren en ondersteunen van alle bewegingsmogelijkheden van het menselijk lichaam. De nadruk ligt op een sterk bewegingscentrum (powerhouse). Dat is vooral het gebied rondom het heupgewricht (buikspieren, rug en bilspieren). Een sterk centrum en lenigheid zijn essentieel om je goed te kunnen bewegen en fit te voelen. Je kan de principes van pilates in elke andere training of dagelijkse bezigheden verwerken. De versterkende oefeningen bevorderen een betere houding en kunnen daardoor preventief werken. Het is daarom ook een mooi verlengstuk van een oefentherapie.

De oefeningen zijn gebaseerd op steeds dezelfde principes zoals ademhaling, concentratie, controle, coordinnatie en stabilisatie. Dat zie je terug in de opbouw van de les: na aandacht voor ademhaling en concentratie ben je klaar voor de oefeningen die controle, coordinnatie en stabilisatie vragen. Bij de trainingen wordt geen muziek gebruikt. 

Het is belangrijk dat je van een goed opgeleide docent les krijgt!

 

Bodyfit:

Een gevarieerde bewegingsles waarin veel spiergroepen worden aangesproken. Na een stevige warming-up en een intensiever conditioneel gedeelte, volgen stretches en spierversterkende oefeningen. Omdat er rekening kan worden gehouden met blessures en/of beperkingen is deze les geschikt voor volwasssenen tot op hoge leeftijd.

  

Yoga:

Tijdens de yogales ga je aan de slag met het verbeteren van kracht, flexibiliteit en op zoek naar een stukje (innerlijke) rust. In deze vinyasa flow les wordt gewerkt met diverse houdingen waar we rustig en vloeiend doorheen bewegen, zowel op de mat als staand. Een dynamische yogales waar je je ademhaling en lichaam leert kennen en controleren. Geschikt voor zowel dansers als niet-dansers: iedereen is welkom op de mat! Namasté


www.fotopeet.nl